FAQ
Op deze pagina vind je per onderwerp het snelste een antwoord op jouw vraag.
Chat
- Hoe zie ik waar ik een vraag kan stellen?
-
De mogelijkheid om een vraag te stellen zie je op de website en in de app aan de tekst “Ik heb een vraag” eventueel aangevuld met het onderwerp waar de vraag over gaat. Wij willen je ook echt aanmoedigen om de vraag te starten op de pagina waar je een vraag hebt. Hierdoor wordt namelijk met de juiste persoon een chat opgestart en dan heeft deze persoon ook meteen de juiste informatie bij de hand.
- Wie beantwoord mijn vraag?
-
Dit hangt heel erg af van de plaats op de website of app waar de vraag gestart wordt. Iedere pagina op FlimDeal heeft een auteur en daarmee dus ook de juiste persoon om de vraag aan te stellen. Stel je bijvoorbeeld je vraag op de veiling of kavel pagina dan wordt er een gesprek gestart met de veilingmeester waar de kavel of veiling van is. Maar stel je een vraag in de app onder het kopje account dan zie je dat je een eigen onderwerp kan ingeven en dan zal er een chat gestart worden met een FlimDeal medewerker.
- Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag?
-
Onze veilingmeesters en ook wij bij FlimDeal streven er naar om je zo snel als mogelijk te woord te staan want wij begrijpen heel goed dat wanneer je met een vraag zit deze het liefst direct beantwoord hebt. Stel je een vraag op werkdagen tijdens kantoortijden dan zal je dezelfde dag antwoord krijgen op je vraag. Stel je de vraag buiten werkdagen en/of kantooruren dan volgt het antwoord de eerstvolgende werkdag.
- Hoe werkt de chat?
-
Overal op de website, in je account en in de app hebben wij de mogelijkheid ingebouwd om een chat te starten over de desbetreffende pagina. Middels de knop “stel een vraag” wordt er een chat gestart met de juiste eindpersoon en het juiste onderwerp om zo snel mogelijk een gepast antwoord te hebben. Het is daarom ook belangrijk de chat te starten op de pagina waar jouw vraag over gaat. Na het klikken op de knop “stel een vraag” wordt je doorgestuurd naar de chat. Het juiste onderwerp waar jouw vraag over gaat wordt meteen meegestuurd en je komt meteen bij de juiste veilingmeester of medewerker van FlimDeal terecht.
Contact
- Hoe neem ik contact op met de verkoper / veilingmeester?
-
Hiervoor kan je het beste de ingebouwde chat functie gebruiken. Wij hebben op zoveel mogelijk plekken een optie tot het starten van een chat ingebouwd zodat direct het juiste onderwerp wordt meegestuurd met de veilingmeester. Via de app kan je een chat starten via de veiling pagina en de kavel pagina. Maak je gebruik van de website dan kan je naast de opties op de kavelpagina en de veilingpagina een chat starten in je dashboard bij “Gewonnen kavels” of “Bestellingen”. Klik op “Ik heb een vraag”.
- Hoe neem ik contact op met FlimDeal?
-
Het beste kan je hiervoor de chat gebruiken. Maak je gebruik van de app dan kan je de chat starten onder het menu item “Account” -> Ik heb een vraag. Vervolgens geef je de chat een onderwerp en kan je contact opnemen met FlimDeal.
- Heeft FlimDeal een bezoekadres?
-
FlimDeal heeft op dit moment geen bezoekadres. Het adres dat op de website, google en de algemene voorwaarden staat is een vestigingsadres van de BV.
- Kan ik kavels inbrengen?
-
Als je kavels wil inbrengen moet je een Nederlands bedrijf hebben dat staat ingeschreven bij de KVK. Vervolgens dien je een aanvraag in om veilingmeester te worden. Dit doe je via het contact formulier op de website of middels een chat aan FlimDeal. FlimDeal neemt vervolgens contact met je op.
Verzenden
- Wat is gecombineerd verzenden?
-
Wanneer je op de veiling van dezelfde veilingmeester op meerdere kavels biedt waarbij de kavel vermeld staat dat deze gecombineerd verzonden kan worden dan betaal je maar 1x verzendkosten voor alle kavels die op deze veiling gecombineerd verzenden hebben geactiveerd en die je gewonnen hebt.
- Welke verzendkosten worden er gerekend bij gecombineerd verzenden?
-
Bij gecombineerd verzenden worden de hoogst ingevulde verzendkosten 1x gerekend.
- Ik heb kavels die gecombineerd verzonden kunnen worden en kavels die dit niet kunnen, hoe worden de verzendkosten berekend?
-
Alle kavels die je gewonnen hebt en gecombineerd verzenden geactiveerd hebben worden eenmalig de hoogste verzendkosten van in rekening gebracht. Alle kavels die gecombineerd verzenden niet geactiveerd hebben moeten de verzendkosten afzonderlijk van betaald worden.
- Hoe werkt gecombineerd verzenden op een dagveiling?
-
Alle kavels die bij dezelfde veilingmeester op dezelfde dagveiling gekocht worden en gecombineerd verzenden geactiveerd hebben, hiervan zullen 1x de hoogste verzendkosten betaald worden. Koop je dus bij 2 verschillende veilingmeesters kavels die gecombineerd verzonden kunnen worden dan zul je 2x verzendkosten gecombineerd verzenden op je factuur terug vinden. Dit komt omdat je bij 2 verschillende veilingmeesters koopt.
- Moet ik geld betalen voor de verzending?
-
De veilingmeester bepaalt de eventuele verzendkosten voor zijn kavels. Wanneer er verzendkosten gerekend worden staat dit duidelijk aangegeven bij de kavel onder het kopje “kavel informatie”.
- Kan ik een kavel laten verzenden van een afhaalveiling?
-
Hiervoor dien je contact op te nemen met de desbetreffende veilingmeester. Het beste kan je hiervoor een chat starten op de desbetreffende kavel pagina.
Veilingen
- Welke type veilingen zijn er?
-
Wij faciliteren op dit moment 3 type veilingen: ophaal veilingen, verzend veilingen en weekveilingen.
- Wat is een dagveiling?
-
Een dagveiling betreft een veiling met een looptijd van 6:00-21:00uur. Het betreft altijd een verzendveiling. Op een dagveiling is het mogelijk dat je kavels van verschillende veilingmeesters tegenkomt.
- Wat is een ophaalveiling?
-
Wanneer je kavel(s) koopt op een ophaalveiling dan dien je tijdens de ophaaldag je kavel(s) zelf af te halen. De dag en tijd voor het afhalen van de kavel(s) vind je terug op de veiling- & kavel pagina. De meest gebruikelijke manier om je spullen op te halen, is door ze op de vastgestelde ophaaldatum op te pikken. De specifieke data staan vermeld in de lopende veiling. Zorg ervoor dat je op die dag verschijnt om al je gewonnen items mee naar huis te nemen. Neem je betaaloverzicht mee, dat je kunt vinden in je Dashboard. Bij de locatie wordt je betaling gecheckt, en de veilingmeester staat klaar om je naar je gewonnen kavel te leiden.
- Wat is een verzend veiling?
-
Wanneer je kavel(s) koopt op een verzendveiling dan worden je kavel(s) na het sluiten van de veiling thuisbezorgd. Hou er rekening mee dat je hiervoor mogelijk verzendkosten betaald. Deze worden berekend op kavelniveau en zijn terug te vinden op de kavelpagina.
- Wat houdt 'Onder voorbehoud van toewijzing' in?
-
Bij sommige kavels ziet u de vermelding 'Onder voorbehoud van toewijzing'. Maar wat betekent dit precies? Wanneer u het hoogste bod uitbrengt, wordt dit bod na afloop van de veiling eerst ter beoordeling aan de verkoper voorgelegd. Dit proces neemt doorgaans 2 werkdagen in beslag. Als de verkoper akkoord gaat, wordt de koop officieel toegewezen. U kunt dan overgaan tot betaling. Wordt uw bod niet geaccepteerd, dan gaat de verkoop niet door en blijft het kavel onverkocht.
Account
- Waar vul ik mijn adres gegevens in?
-
Dit kan zowel in de app als op de website. In de app doe je dit onder “Account” -> “Factuur en verzendgegevens”. Op de website doe je dit onder “Account instellingen”. Het is tevens mogelijk je gegevens te wijzigen op de betaalpagina.
- Wat gebeurd er met mijn gegegevens?
-
Dit is allemaal terug te vinden in onze privacy voorwaarden die terug te vinden zijn op de website en in de app.
- Waar kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
-
Op dit moment kan je het wachtwoord enkel wijzigen op de website. Ga naar “Account instellingen” -> “Wachtwoord aanpassen”. Hier kan je het wachtwoord wijzigen.
- Hoe verwijder ik mijn account?
-
Je kan je account in de app en op de website verwijderen. Ga in de app naar je “Account” -> “Account verwijderen”. Op de website ga je naar “Account instellingen” -> Account Verwijderen”
Financieel
- Kan ik de betaalbevestiging gebruiken als factuur?
-
Nee. Je betaalbevestiging is enkel een bevestiging die aangeeft dat je betaald hebt.
- Waar kan ik de factuur vinden?
-
Wanneer je betaald hebt ga je in je account naar bestellingen. Hier vind je alle facturen bij je orders staan.
- Moet ik betalen voor een account?
-
Er zitten geen kosten vast aan het aanmaken van een account op FlimDeal of het downloaden van de app. Je betaald enkel commissie wanneer dit vermeld staat bij de kavel en je dit kavel uiteraard hebt gewonnen.
- Kan ik de gegevens op mijn factuur na ontvangst nog wijzigen?
-
Nee helaas is dit niet mogelijk. De facturatie is een geautomatiseerd proces waarbij alle facturen ook direct ingeboekt worden in onze eigen administratie. Zorg er daarom voor dat je tijdens de betaling extra goed kijkt bij de gegevens die ingevuld staan bij het factuuradres.
- Hoe kan ik mijn gewonnen kavel(s) betalen?
-
Maximaal een kwartier na het sluiten van de totale veiling worden alle betaallinks verzonden. De betaallinks worden zowel via mail als pushnotificatie verzonden. Mocht je de mail en/of pushnotificatie niet hebben ontvangen dan kan je de betaallink terug vinden in je account. Vervolgens kan de bestelling via een veilige omgeving betaald worden middels de betaalopties iDeal of Bancontact.
App
- Waar kan ik de app downloaden?
-
De app is gratis in de Apple App store en Google Play store te downloaden.
- Waarom hebben jullie een app?
-
Dit komt het gebruiksgemak voor de eindgebruiker enorm ten goede. Ook kunnen we je veel beter op de hoogte houden middels push berichten.
- Wat is het voordeel van de app?
-
Middels de app beschik je over bepaalde functionaliteiten en gebruiksgemakken die je niet hebt wanneer je de website gebruikt. Zo kan je bijvoorbeeld push berichten instellen en gebruik maken van onze eigen ontworpen whatsapp module om je vragen te stellen.
FlimDeal
- Hoe werkt FlimDeal?
-
FlimDeal is een veilingsite waar je middels het uitbrengen van biedingen kavels kan winnen. Je wint een kavel wanneer je na het verlopen van de tijd het hoogste bod hebt uitgebracht.
- Wie is de verkoper?
-
De verkopende partij is de veilingmeester waar jij je spullen koopt. FlimDeal is nooit de verkopende partij. Wij zijn enkel de tussenschakel in het proces en brengen bieder en veilingmeester in contact middels onze software en faciliteren vervolgens een veilige betaalomgeving.
Bieden
- Hoe breng ik een bod uit?
-
Je kan een bieding uitbrengen via de kavel pagina of via je favorieten. Op de kavel pagina staat altijd het minimale eerst volgende bod ingesteld, dit kan je hoger instellen maar niet lager. Vervolgens klik je op de knop “Bied nu” Er verschijnt een extra scherm waarin je precies ziet wat je kwijt bent bij het uitbrengen van je bod (exclusief eventuele verzendkosten en additionele kosten). Vervolgens klik je op “Bevestig bod”. Je bieding is definitief.
- Wat moet ik uiteindelijk betalen?
-
Tijdens het uitbrengen van een bieding zie je precies het bedrag dat je moet betalen wanneer je voor de ingegeven bieding de kavel zou winnen. Houd er wel rekening mee dat hier additionele en eventuele verzendkosten zelf bij op geteld dienen te worden. Dit staat ook duidelijk vermeld op de kavelpagina.
- Wat is een autobieding?
-
Bij een autobieding geef je aan tot welk bedrag je maximaal wil gaan met bieden. Het systeem zorgt vervolgens voor de biedingen. Op deze manier hoef je zelf de biedingen niet in de gaten te houden maar doet het systeem dit voor je.
- Hoe weet ik of ik de hoogste bieder ben?
-
Wanneer je de hoogste bieder bent wordt dit op verschillende plaatsen weergeven met een gouden kroontje en soms ook de tekst “Je bent de hoogste bieder”. In de app op de veilingpagina en favorieten pagina wordt er over de foto heen ook een gouden kroontje geplaatst en wordt het kavel omlijnt.
- Waar plaats ik een autobieding in de app?
-
Je gaat naar de kavelpagina. Vul vervolgens het bedrag in van je autobieding en klik op de knop “Bied nu”. Er opent een extra scherm waarin je een berekening van de kosten ziet en daaronder de tekst “automatische bieden”. Zet dit schuifje aan en je statische bieding wordt veranderd naar een autobieding. Klik op de knop “Bevestig bod” en je autobieding is actief.
- Wat is direct bieden?
-
In je favorieten kan je de functie “Direct bieden” aanzetten. Als je dit doet verschijnt er een rode knop met het eerst volgende bod. Klik je op deze knop dan breng je meteen dit bod uit. Let op: een bevestiging wordt dus niet meer gevraagd!
- Kan ik een eenmalige bieding verwijderen?
-
Je kan een eenmalige bieding niet verwijderen.
- Kan ik een autobieding verwijderen?
-
Een autobieding kan je verwijderen. Jouw huidige bod dat is uitgebracht door de autobieding wordt omgezet naar een eenmalig bod. Wordt er vervolgens over deze bieding heen geboden dan is er dus geen autobieding meer actief en ben je automatisch niet meer de hoogste bieder.
- Hoe verwijder ik een autobieding?
-
Je kan een autobieding verwijderen in de app door naar de kavel te gaan en rechtsboven op de 3 puntjes te klikken en vervolgens te klikken op “Verwijder autobod”. Op de website ga je naar de kavelpagina en klik je op “Autobod verwijderen”.
- Wat zijn additionele kosten?
-
Dit zijn kosten die per kavel gerekend kunnen worden door een veilingmeester. Additionele kosten zijn bijvoorbeeld kosten zoals statiegeld of kosten voor het demonteren en/of klaarzetten van de kavel. Wanneer additionele kosten gerekend worden staan deze altijd duidelijk vermeld bij de kavel.
- Ik word met hetzelfde bod overboden?
-
Wanneer je direct overboden wordt met hetzelfde bod betekend dit dat er een autobieding actief was die gelijk was aan jouw bieding. Autobiedingen krijgen op FlimDeal voorrang op enkele biedingen. Staat er dus een autobieding van €150,- op een kavel en breng jij een bieding uit van €150,- dan is het autobod leidend en zal de enkele bieding direct overschrijven.
Meldingen
- Waarvoor krijg ik meldingen?
-
Op dit moment versturen we meldingen om je op de hoogte te houden van nieuwe veilingen, sluiten van veilingen waar jij interesse in hebt getoond, overbiedingen, betaallink en nieuwe chat berichten.
- Ik wil mijn push notificaties uitzetten?
-
Dit kan je in de app doen onder “Account” -> “Meldingen” en op de website ga je naar “Account instellingen” -> “Notificatie instellingen”